Hyundai VELOSTER
Jedným z magnetov výstavnej expozície automobilky Hyundai Motor na marcovom autosalóne v Ženeve bolo atraktívne kupé VELOSTER. Spolu s novým kombi i40 a koncepčným crossoverom Curb (tiež predstavené v Ženeve) reprezentujú novú éru modelov, ktorú Hyundai charakterizuje sloganom „New Thinking. New Possibilities“ (Nové myšlienky. Nové možnosti). Hlavnou myšlienkou tejto novej globálnej orientácie juhokórejského výrobcu je snaha sprístupniť prémiovú kvalitu automobilov aj cenovo citlivejším zákazníkom.
Model Veloster sa do produkčnej fázy dostal zhruba štyri roky po predstavení vzrušujúcej rovnomennej štúdie, ktorou Hyundai prekvapil návštevníkov autosalónu v Soule v roku 2007. Za ten čas konštruktéri nelenili a pri transformovaní konceptu do sériovej podoby ďalej rozvíjali tvorivé myšlienky a nápady, ktoré postupne zapracovali do finálneho prevedenia. Vďaka tomu sa nový Veloster môže pýšiť unikátnym trojdverovým usporiadaním karosérie, ktoré s pôvodnou štúdiou nemá vôbec nič spoločné. Originálne „tretie“ dvere sú umiestnené na strane spolujazdca a zjednodušujú prístup na zadné sedadlá. Ich kľuka je opticky šikovne ukrytá, takže profilová línia kupé zostáva štylisticky rovnako presvedčivá aj pri pohľade z tejto strany.
Snaha konštruktérov umocniť praktickú stránku modelu, ktorý bol od začiatku navrhovaný ako kupé, nie je v tomto prípade vôbec kontraproduktívna. Na podvozku s rázvorom náprav 2 650 mm totiž Veloster poskytuje porovnateľný priestorový komfort ako hatchbacky nižšej strednej triedy. V tomto ohľade si nový Hyundai trúfa dokonca na pozíciu lídra v danom automobilovom segmente.
Vyššia miera variability, či praktickej protihodnoty však rozhodne neuberá novinke na šarme a nijako negatívne neovplyvňuje jej schopnosť poskytnúť posádke to, čo sa od vozidiel typu kupé primárne očakáva – radosť z jazdy. Aj z tohto dôvodu bolo jedným z prioritných cieľov vývoja zachovanie nízkej pohotovostnej hmotnosti, ktorá by ani s príplatkovým rozsahom výbavy nemala prekročiť hodnotu 1 206 kg. Agilný jazdný prejav podporuje tuhšie vyladený podvozok s priečnymi stabilizátormi priemeru 24 (vpredu), resp. 23 mm (vzadu) a elektrický posilňovač riadenia so športovou charakteristikou. V rovnakom duchu navrhnutý strmší prevod riadenia na jednej strane sprostredkuje pohotové reakcie Velostera pri dynamickom prejazde zákrut a zároveň z neho robí obratný dopravný prostriedok s priemerom otáčania len 10,4 m. Jazdecké ambície sú zrejmé aj z proporcií kolies, ktoré majú štandardne 17-palcový priemer a sú obuté do pneumatík rozmeru 215/45 R17. V zozname príplatkovej výbavy figurujú dokonca 18-palcové kolesá v dvoch dizajnérskych prevedeniach.
Pohonná jednotka modelu Veloster, moderný benzínový štvorvalec 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva, kombinuje hospodárnosť prevádzky s presvedčivým výkonovým potenciálom. Technologicky vyspelý motor disponuje plynule premenlivým časovaním sacích aj výfukových ventilov, elektronicky riadenou škrtiacou klapkou, či premenlivou dĺžkou sacieho potrubia. V rámci úsilia o dosiahnutie čo najnižšej spotreby paliva aplikovali konštruktéri do agregátu pohyblivé diely so špeciálnou povrchovou úpravou, znižujúcou vnútorné trenie. Pri 6 300 otáčkach za minútu dosiahne atmosféricky plnený štvorvalec najvyšší výkon 103 kW (140 k) a jeho krútiaci moment vrcholí na úrovni 4 850/min-1 hodnotou 167 Nm.
Motor štandardne spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, rozhodne zaujímavejšiu alternatívu však predstavuje úplne nová dvojspojková prevodovka Hyundai DCT (Dual-Clutch Transmission), ktorá bude dostupná za príplatok. Prevodovka DCT spája prednosti mechanického prevodového ústrojenstva (nižšia spotreba paliva, dynamickejší jazdný prejav) s charakteristickým ovládacím a užívateľským komfortom automatu. Vďaka priamemu prenosu hnacej sily zvyšuje pokrokový prevodový mechanizmus aj celkovú účinnosť pohonného systému a nezanedbateľná je tiež možnosť meniť prevodové stupne bez straty výkonu. Podľa výrobcu znižuje prevodovka DCT v porovnaní s tradičnou automatickou prevodovkou spotrebu paliva o 5 až 6 percent a súčasne skracuje čas akcelerácie o 3 až 7 percent.
Hyundai Veloster sa na kórejskom trhu predáva už od 10. marca 2011, do Európy by sa mal dostať ešte pred letom.
Hyundai Veloster, základné technické údaje:
Rozmery karosérie (D x Š x V): | 4 220 x 1 790 x 1 400 mm |
Rázvor náprav: | 2 650 mm |
Motor:
|
zážihový, radový, uložený vpredu naprieč,
priame vstrekovanie benzínu GDI |
Zdvihový objem:
|
1 591 cm3
|
Počet valcov: | 4 |
Počet ventilov na valec:
|
4 |
Ventilový rozvod: |
DOHC s plynule variabilným časovaním sacích |
Maximálny výkon / pri otáčkach:
|
103 kW (140 k) / 6 300/min-1
|
Maximálny krútiaci moment / pri otáčkach:
|
167 Nm / 4 850/min-1
|
Pohon: | predných kolies |
Prevodovka:
|
štandardne šesťstupňová manuálna,
voliteľne šesťstupňová automatizovaná (dvojspojková konštrukcia Hyundai DCT) |
Pneumatiky: | štandardne 215/45 R17, voliteľne 215/40 R18 |
Disky kolies: | štandardne 7,0J x 17“, voliteľne 7,5Jx18" |
Kombinovaná spotreba: | 6,13 litr./100 km s manuálnou prevodovkou, 6,54 litr./100 km s automatizovanou prevodovkou |
Zdroj: Hyundai Motor
Foto: Hyundai Motor
Video Hyundai Veloster 2012:
Komentárov |
|
http://google.is
www łódź adwokat Kancelaria adwokacka usytuowana w centralnej Polsce oferuje skuteczną pomoc ...
kancelaria adwokacka łódź www Kancelaria prawna znajdująca się w stolicy województwa łódz...
okulista szczecin prywatnie lekarze okuliści szczecin
gabinet okulistyczny szczecin okuliści szczecin