Vitajte!    Dnes je 29. 03. 2024 - meniny má Miroslav
Prihlásenie | Registrácia
Bleskovky:   
16.06.2011 Mazda zvoláva do servisov vozidlá Mazda3 predchádzajúcej generácie kvôli problémom so stieračmi >>    07.06.2011 Automobilka Audi dnes oficiálne zahájila výrobu nového kompaktného SUV modelu Q3 >>    01.06.2011 Mercedes-Benz triedy E si od marca 2009 kúpilo už 550 000 zákazníkov >>    30.05.2011 Fiat je novým Top sponzorom národného futbalového tímu Talianska >>    27.05.2011 Od polovice roka 2007 vyrobila Škoda Auto v čínskom závode Shanghai Volkswagen už 500 000 vozidiel Octavia, Fabia a Superb >>   

Z VAŠICH PRÍSPEVKOV

KATALÓG FIRIEM

SLOVNÍK MOTORISTU

  • TCS

    Traction Control System
    Regulácia preklzu kolies pri ...

  • Notchback

    Označenie konkrétneho typu karosérie osobných automobilov. Označením "notchback" ...

  • SUV

    Sport Utility Vehicle
    Športovo úžitkové vozidlo - ...

  • TFSI

    Turbo fuel stratified injection
    Technológia vrstveného priameho ...

  • GPS

    Global Positioning System
    Globálny satelitný navigačný systém ...

Zobrazit všetko

POSLEDNÉ KOMENTY

RSS kanál

Hyundai VELOSTER

Napísal Marek Szabados  28.03.2011   Facebook  Zdieľaj na Facebooku

Hyundai VELOSTER Jedným z magnetov výstavnej expozície automobilky Hyundai Motor na marcovom autosalóne v Ženeve bolo atraktívne kupé VELOSTER. Spolu s novým  kombi i40 a koncepčným crossoverom Curb (tiež predstavené v Ženeve) reprezentujú novú éru modelov, ktorú Hyundai charakterizuje sloganom „New Thinking. New Possibilities“ (Nové myšlienky. Nové možnosti). Hlavnou myšlienkou tejto novej globálnej orientácie juhokórejského výrobcu je snaha sprístupniť prémiovú kvalitu automobilov aj cenovo citlivejším zákazníkom.

Model Veloster sa do produkčnej fázy dostal zhruba štyri roky po predstavení vzrušujúcej rovnomennej štúdie, ktorou Hyundai prekvapil návštevníkov autosalónu v Soule v roku 2007. Za ten čas konštruktéri nelenili a pri transformovaní konceptu do sériovej podoby ďalej rozvíjali tvorivé myšlienky a nápady, ktoré postupne zapracovali do finálneho prevedenia. Vďaka tomu sa nový Veloster môže pýšiť unikátnym trojdverovým usporiadaním karosérie, ktoré s pôvodnou štúdiou nemá vôbec nič spoločné. Originálne „tretie“ dvere sú  umiestnené na strane spolujazdca a zjednodušujú prístup na zadné sedadlá. Ich kľuka je opticky šikovne ukrytá, takže profilová línia kupé zostáva štylisticky rovnako presvedčivá aj pri pohľade z tejto strany.
Hyundai Veloster
Snaha konštruktérov umocniť praktickú stránku modelu, ktorý bol od začiatku navrhovaný ako kupé, nie je v tomto prípade vôbec kontraproduktívna. Na podvozku s rázvorom náprav 2 650 mm totiž Veloster poskytuje porovnateľný priestorový komfort ako hatchbacky nižšej strednej triedy. V tomto ohľade si nový Hyundai trúfa dokonca na pozíciu lídra v danom automobilovom segmente.

Vyššia miera variability, či praktickej protihodnoty však rozhodne neuberá novinke na šarme a nijako negatívne neovplyvňuje jej schopnosť poskytnúť posádke to, čo sa od vozidiel typu kupé primárne očakáva – radosť z jazdy. Aj z tohto dôvodu bolo jedným z prioritných cieľov vývoja zachovanie nízkej pohotovostnej hmotnosti, ktorá by ani s príplatkovým rozsahom výbavy nemala prekročiť hodnotu 1 206 kg. Hyundai VELOSTER Agilný jazdný prejav podporuje tuhšie vyladený podvozok s priečnymi stabilizátormi priemeru 24 (vpredu), resp. 23 mm (vzadu) a elektrický posilňovač riadenia so športovou charakteristikou. V rovnakom duchu navrhnutý strmší prevod riadenia na jednej strane sprostredkuje pohotové reakcie Velostera pri dynamickom prejazde zákrut a zároveň z neho robí obratný dopravný prostriedok s priemerom otáčania len 10,4 m. Jazdecké ambície sú zrejmé aj z proporcií kolies, ktoré majú štandardne 17-palcový priemer a sú obuté do pneumatík rozmeru 215/45 R17. V zozname príplatkovej výbavy figurujú dokonca 18-palcové kolesá v dvoch dizajnérskych prevedeniach.

Pohonná jednotka modelu Veloster, moderný benzínový štvorvalec 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva, kombinuje hospodárnosť prevádzky s presvedčivým výkonovým potenciálom. Technologicky vyspelý motor disponuje plynule premenlivým časovaním sacích aj výfukových ventilov, elektronicky riadenou škrtiacou klapkou, či premenlivou dĺžkou sacieho potrubia. V rámci úsilia o dosiahnutie čo najnižšej spotreby paliva aplikovali konštruktéri do agregátu pohyblivé diely so špeciálnou povrchovou úpravou, znižujúcou vnútorné trenie. Pri 6 300 otáčkach za minútu dosiahne atmosféricky plnený štvorvalec najvyšší výkon 103 kW (140 k) a jeho krútiaci moment vrcholí na úrovni 4 850/min-1 hodnotou 167 Nm.
Hyundai VELOSTER
Motor štandardne spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, rozhodne zaujímavejšiu alternatívu však predstavuje úplne nová dvojspojková prevodovka Hyundai DCT (Dual-Clutch Transmission), ktorá bude dostupná za príplatok. Prevodovka DCT spája prednosti mechanického prevodového ústrojenstva (nižšia spotreba paliva, dynamickejší jazdný prejav) s charakteristickým ovládacím a užívateľským komfortom automatu. Vďaka priamemu prenosu hnacej sily zvyšuje pokrokový prevodový mechanizmus aj celkovú účinnosť pohonného systému a nezanedbateľná je tiež možnosť meniť prevodové stupne bez straty výkonu. Podľa výrobcu znižuje prevodovka DCT v porovnaní s tradičnou automatickou prevodovkou spotrebu paliva o 5 až 6 percent a súčasne skracuje čas akcelerácie o 3 až 7 percent.

Hyundai Veloster sa na kórejskom trhu predáva už od 10. marca 2011, do Európy by sa mal dostať ešte pred letom.

Hyundai Veloster, základné technické údaje:

Rozmery karosérie (D x Š x V): 4 220 x 1 790 x 1 400 mm
Rázvor náprav: 2 650 mm
Motor:
zážihový, radový, uložený vpredu naprieč,
priame vstrekovanie benzínu GDI
Zdvihový objem:
1 591 cm3
Počet valcov: 4
Počet ventilov na valec:
4
Ventilový rozvod:

DOHC s plynule variabilným časovaním sacích
aj výfukových ventilov D-CVVT

Maximálny výkon / pri otáčkach:
103 kW (140 k) / 6 300/min-1
Maximálny krútiaci moment / pri otáčkach:
167 Nm / 4 850/min-1
Pohon: predných kolies
Prevodovka:
štandardne šesťstupňová manuálna, 
voliteľne šesťstupňová automatizovaná
(dvojspojková konštrukcia Hyundai DCT)
Pneumatiky: štandardne 215/45 R17, voliteľne 215/40 R18
Disky kolies: štandardne 7,0J x 17“, voliteľne 7,5Jx18"
Kombinovaná spotreba: 6,13 litr./100 km s manuálnou prevodovkou,
6,54 litr./100 km s automatizovanou prevodovkou

 

Zdroj: Hyundai Motor
Foto: Hyundai Motor



Video Hyundai Veloster 2012:
You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video  

Hyundai VELOSTER
Hyundai VELOSTER
Hyundai VELOSTER
Hyundai VELOSTER
Hyundai VELOSTER
 
Hyundai VELOSTER
Hyundai VELOSTER
Hyundai VELOSTER
Hyundai VELOSTER
Hyundai VELOSTER
 
 
Komentárov
Pridať Nový Vyhľadávanie RSS
p.Slobodník  - nádherné auto.   |2011-06-10 11:30:59
Mám v pláne si ho tento rok kúpiť
maria slavikova   |2011-07-07 21:21:14
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock:
:X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s:!::?::idea::arrow:
 
Prosím zadajte anti-spam kód, ktorý sa nachádza v obrázku.

3.23 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."