Vitajte!    Dnes je 28. 03. 2024 - meniny má Sona
Prihlásenie | Registrácia
Bleskovky:   
16.06.2011 Mazda zvoláva do servisov vozidlá Mazda3 predchádzajúcej generácie kvôli problémom so stieračmi >>    07.06.2011 Automobilka Audi dnes oficiálne zahájila výrobu nového kompaktného SUV modelu Q3 >>    01.06.2011 Mercedes-Benz triedy E si od marca 2009 kúpilo už 550 000 zákazníkov >>    30.05.2011 Fiat je novým Top sponzorom národného futbalového tímu Talianska >>    27.05.2011 Od polovice roka 2007 vyrobila Škoda Auto v čínskom závode Shanghai Volkswagen už 500 000 vozidiel Octavia, Fabia a Superb >>   

Z VAŠICH PRÍSPEVKOV

KATALÓG FIRIEM

SLOVNÍK MOTORISTU

  • VSA

    Vehicle Stability Assist
    Elektronický stabilizačný program používaný ...

  • SOHC

    Single Overhead Cam
    Ventilový rozvod motora s ...

  • VTEC

    Variable Valve Timing and Lift Electronic Control

  • Valvetronic

    Valvetronic
    Elektrický riadiaci mechanizmus ovplyvňujúci rozsah zdvihu ...

  • Sedan

    Označenie konkrétneho typu karosérie osobných automobilov. Označením ...

Zobrazit všetko

POSLEDNÉ KOMENTY

RSS kanál

Úvodná stránka arrow MAGAZÍN arrow Predstavujeme arrow Mercedes-Benz F 800 Style Concept

Mercedes-Benz F 800 Style Concept

Napísal Marek Szabados  25.04.2010   Facebook  Zdieľaj na Facebooku

Mercedes-Benz F 800 Style Concept Budúcnosť prémiových automobilov je pri súčasnom vývoji cien palív a sprísňujúcich sa emisných limitoch často diskutovanou témou. Mercedes-Benz, ako tradičný reprezentant prémiového segmentu, naznačuje prostredníctvom svojej najnovšej štúdie F 800 Style riešenia, vďaka ktorým bude možné zosúladiť štýl, komfort, bezpečnosť a nadšenie z jazdy do konkurencieschopného celku aj v nasledujúcich rokoch.     


Už samotný vzhľad 4,75 m dlhej karosérie konceptu F 800 Style dokazuje, že automobil formátu strednej triedy v blízkej budúcnosti nemusí postrádať vizuálnu príťažlivosť. Päťmiestna limuzína interpretuje moderný dizajn z dielne Mercedes-Benz, ktorý s využitím mäkkých splývavých kriviek vyvoláva veľmi hodnotný, priam až umelecký optický dojem, a súčasne perfektne dynamizuje celkovú líniu karosérie. Dizajnérske riešenie F 800 Style je pritom veľmi sofistikované, pod „maskou“ elegána sa ukrýva užívateľsky mimoriadne ústretová limuzína, ktorá sa potrebám svojich pasažierov prispôsobuje v neobvykle širokom rozsahu.

Mnohé napovie už spôsob otvárania dverí. Zatiaľ čo sú predné dvere konvenčným spôsobom zavesené na prvom stĺpiku a otvárajú sa doširoka dopredu, zadné dvere, zavesené na výkyvnom ramene, kĺžu po otvorení pozdĺž karosérie smerom dozadu a veľkoryso tak sprístupňujú priestor na zadných sedadlách bez ohľadu na to, či automobil práve stojí na otvorenom priestranstve, alebo na preplnenom parkovisku. Priestorovo úsporný mechanizmus zadných dverí navyše umožnil konštruktérom vynechať stredný B stĺpik, čo ďalej znásobuje pohodlie pri nastupovaní. Aj s chýbajúcim B stĺpikom je však hrubá kostra karosérie F 800 Style mimoriadne stabilná a spĺňa najvyššie požiadavky na bezpečnosť pri náraze.
Zadné posuvné dvere štúdie Mercedes-Benz F 800 Style
V štýlovo spracovanom interiéri s originálne dekorovanými povrchmi vytvárajú noblesnú atmosféru ušľachtilé materiály a množstvo svetla. Časti sedadiel, stredovej konzoly a vnútorných obkladov dverí pokrýva pravé drevo, pričom tieto povrchové panely boli vytvorené špeciálnou metódou trojrozmerného vrstveného dyhovania. Novátorsky navrhnuté sedadlá majú nosnú konštrukciu z horčíka a operadlá z laminátu s uhlíkovými vláknami, na ktorých je napnutá sieťová tkanina odolná voči vysokému namáhaniu.

Mercedes-Benz F 800 Style predstavuje novú koncepciu ovládania a zobrazovania, ktorá príkladne prehľadným spôsobom poskytuje vodičovi informácie v nevídanom rozsahu a zjednodušuje ovládanie jednotlivých funkcií bez toho, aby odvádzala jeho pozornosť do riadenia vozidla. Ovládacie rozhranie HMI (Human Machine Interface) využíva inovatívnu dotykovú plochu Cam-Touch-Pad, ktorá je v prirodzenom dosahu vodiča situovaná na stredovej konzole. Dotyková plocha Cam-Touch-Pad a centrálny farebný displej v interiéri F 800 StylePohyb ruky, resp. jednotlivých prstov po tejto ploche sníma integrovaná kamera a prenáša ho na centrálny displej v upravenej transparentnej podobe tak, aby neprekrývala jednotlivé zobrazované funkcie. V praxi má teda vodič ruku pohodlne opretú o opierku stredovej konzoly a len nepatrnými pohybmi prstov, prípadne celého zápästia interaktívne ovláda funkcie navigácie, či listuje v playliste audio systému, ktorý mu zobrazuje monitor v jeho zornom poli. (Pozn.: princíp práce s dotykovou plochou Cam-Touch-Pad je zrozumiteľne vyobrazený v priloženom videu) Dotyková plocha Cam-Touch-Pad rozlišuje aktivitu prstov ako stieranie, posúvanie, otáčanie a zoomovanie a podobne ako pri klávesnici na notebooku, aj tu je možné niektoré činnosti vykonávať len prostredníctvom tlaku prstov. Na povrchu dotykovej plochy pritom nezostávajú žiadne viditeľné odtlačky, či iné stopy znečistenia.

Koncept F 800 Style posúva hranice aj v oblasti asistovaného riadenia automobilu. Aktívny tempomat DISTRONIC PLUS, ktorým nemecký výrobca priniesol ešte v roku 2006 do automobilového odvetvia vôbec prvú reguláciu odstupu vozidla a jeho rýchlosti, ktorá pracuje až do zastavenia vozidla, je v jeho najnovšej štúdii obohatený o funkciu „sledovania vozidiel v dopravnej zápche“. Ide o prvý systém na svete, vďaka ktorému sa automobil v režime asistovanej jazdy dokáže nielen flexibilne prispôsobovať rýchlosti pred ním idúceho vozidla, ale v prípade že sa toto vozidlo vyhýba stojacej prekážke, je schopný ho pri tomto manévri sám nasledovať! Systém je dokonca natoľko inteligentný, že rozpozná rozdiel medzi jazdou v zákrutách a odbočovaním, takže nenasleduje vozidlo idúce vpredu „bezhlavo“. Ak teda napríklad vodič prvého vozidla prejde do odbočovacieho jazdného pruhu s úmyslom zvoliť iný smer cesty, jazdný asistent za ním idúceho Mercedesu F 800 Style bude takúto zmenu smeru ignorovať. 

Vedeli ste,že ...
...tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC prvej generácie testovala automobilka Mercedes-Benz premiérovo už v roku 1991 v modeli F100 a sériovo ho nasadila v roku 1998 v rámci triedy S?

Unikátny charakter limuzíny F 800 Style je založený na novej platforme, ktorá je pripravená na aplikáciu viacerých druhov pohonu. Je vhodná tak pre elektrický pohon s palivovým článkom, ako aj na použitie hybridného pohonu plug-in. V hybridnom prevedení je pohonný systém zložený z benzínového vidlicového šesťvalca s priamym vstrekovaním a výkonom na úrovni 220 kW (300 k) a elektrickej jednotky o výkone 80 kW (109 k), ktorej lítium-iónový akumulátor s kapacitou 10 kWh sa dá nabíjať aj z domácej elektrickej siete. Pri využití celého súhrnného výkonu 300 kW (409 k) je F 800 Style Hybrid plug-in schopný zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h už za 4,8 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 250 km/h. V čisto elektrickom režime dosiahne automobil maximálnu rýchlosť 120 km/h a s nulovou produkciou emisií dokáže prejsť 30 km/h.
Aj ako variant s elektrickým pohonom na báze technológie palivového článku poskytuje F 800 Style suverénne jazdné výkony. Elektromotor s výkonom okolo 100 kW (136 k) vygneruje krútiaci moment približne 290 Nm. Palivový článok vyrába trakčný prúd z chemickej reakcie vodíka a kyslíka, pričom ako jediná emisia pri tomto spôsobe pohonu vzniká iba čistá vodná para.
 

Zdroj: Daimler AG
Foto: Daimler AG
 


Video z oficiálnej prezentácie koncepčného vozidla Mercedes-Benz F 800 Style:
You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

Mercedes-Benz F 800 Style
Mercedes-Benz F 800 Style
Mercedes-Benz F 800 Style
Mercedes-Benz F 800 Style
Mercedes-Benz F 800 Style
 
Mercedes-Benz F 800 Style
Mercedes-Benz F 800 Style
Mercedes-Benz F 800 Style
Mercedes-Benz F 800 Style
Mercedes-Benz F 800 Style
 
 
Komentárov
Pridať Nový Vyhľadávanie RSS
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock:
:X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s:!::?::idea::arrow:
 
Prosím zadajte anti-spam kód, ktorý sa nachádza v obrázku.

3.23 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."