Vitajte!    Dnes je 29. 03. 2024 - meniny má Miroslav
Prihlásenie | Registrácia
Bleskovky:   
16.06.2011 Mazda zvoláva do servisov vozidlá Mazda3 predchádzajúcej generácie kvôli problémom so stieračmi >>    07.06.2011 Automobilka Audi dnes oficiálne zahájila výrobu nového kompaktného SUV modelu Q3 >>    01.06.2011 Mercedes-Benz triedy E si od marca 2009 kúpilo už 550 000 zákazníkov >>    30.05.2011 Fiat je novým Top sponzorom národného futbalového tímu Talianska >>    27.05.2011 Od polovice roka 2007 vyrobila Škoda Auto v čínskom závode Shanghai Volkswagen už 500 000 vozidiel Octavia, Fabia a Superb >>   

Z VAŠICH PRÍSPEVKOV

KATALÓG FIRIEM

SLOVNÍK MOTORISTU

  • TCS

    Traction Control System
    Regulácia preklzu kolies pri ...

  • Notchback

    Označenie konkrétneho typu karosérie osobných automobilov. Označením "notchback" ...

  • SUV

    Sport Utility Vehicle
    Športovo úžitkové vozidlo - ...

  • TFSI

    Turbo fuel stratified injection
    Technológia vrstveného priameho ...

  • GPS

    Global Positioning System
    Globálny satelitný navigačný systém ...

Zobrazit všetko

POSLEDNÉ KOMENTY

RSS kanál

Úvodná stránka arrow MAGAZÍN arrow Predstavujeme arrow Opel Flextreme GT/E concept

Opel Flextreme GT/E concept

Napísal Marek Szabados  06.04.2010   Facebook  Zdieľaj na Facebooku

Opel Flextreme GT/E concept Magnetom výstavnej expozície automobilky Opel na 80. medzinárodnom autosalóne Ženeva 2010 sa stal premiérovo predstavený koncepčný automobil Flextreme GT/E, ktorý demonštruje využiteľnosť elektrického pohonu vo vozidle formátu strednej triedy.






4,7 m dlhá karoséria konceptu GT/E má prísne aerodynamické tvary s koeficientom odporu vzduchu len 0,22. Dôvodom je jej mimoriadne územčistá silueta s celkovou výškou iba 1308 mm a dôsledne optimalizovaná čelná plocha. Nízke čelo zaujme širokou maskou chladiča a pravouhlo orientovanými svetlami využívajúcimi technológiu svetlo emitujúcich diód LED. Pôsobivá lichobežníková maska je horizontálne rozdelená chrómovanou lištou s výrazným logom Opel uprostred. V tomto bode sa opticky pretínajú horizontálna a vertikálna os vozidla, čo umocňuje viditeľné pozdĺžne “rebro“, tiahnúce sa po celej dĺžke prednej kapoty. Nejde pritom iba o dizajnérsku záležitosť, neprehliadnuteľný znak výrobcu slúži zároveň aj ako zásuvka pre dobíjanie sady akumulátorov.

Veľmi originálne je riešený C-stĺpik karosérie, ktorý na prvý pohľad pôsobí len ako zvýraznená klenba zadného blatníka. Opticky totiž nie je spojený so strechou, tesne pred ňou ustupuje uzučkému pásu okien, ktorý sa tak v rámci profilu auta dostáva až na úplný koniec karosérie ku koncovým svetlám. Toto riešenie necháva vyniknúť veľmi dlhú, pomaly klesajúcu líniu strechy a súčasne zvýraznením zadných bokov vyvoláva vizuálny dojem sily.
Opel Flextreme GT/E concept
Štúdia Opel Flextreme GT/E rieši problematiku aerodynamického odporu vzduchu oveľa podrobnejšie, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Dizajnéri sa neobmedzili iba na návrh optimalizovaných statických kriviek karosérie, ale do jej koncepcie priamo zapracovali aj aktívne prvky, ktoré ovplyvňujú aerodynamiku variabilne, v závislosti na okamžitých jazdných podmienkach. Pri prekročení rýchlosti 50 km/h sa zo zadných vystúpených blatníkov smerom dozadu samočinne vysunú 350 mm dlhé prídavné panely, ktoré usmerňujú obtekanie vzduchu za karosériou a redukujú tak vznik nežiadúceho turbulentného prúdenia. Z rovnakého dôvodu automobil nemá ani vonkajšie spätné zrkadlá, ktoré nahradili malé kamery v A-stĺpikoch.

Vďaka všetkým týmto riešeniam, efektívne znižujúcim odpor vzduchu, dosahuje koncept Flextreme GT/E porovnateľné dynamické parametre ako výrazne menší kompaktný elektromobil Opel Ampera, pričom využíva identický druh pohonu. Hybridnú pohonnú jednotku, kombinujúcu využitie elektrickej energie s výkonom spaľovacieho motora, vyvíja Opel pod označením E-REV (Extended-Range Electric Vehicle) a práve v spomínanom modeli Ampera ju chce nasadiť do sériovej výroby ešte pred koncom roka 2011. Na rozdiel od väčšiny hybridných jednotiek poháňa v tomto prípade kolesá hnacej nápravy vždy iba trakčný elektromotor. Malý spaľovací agregát funguje len ako generátor a dobíja podľa potreby akumulátory. Pri využití ich plnej kapacity dokáže Opel Flextreme GT/E bez aktivovania benzínového motora absolvovať vzdialenosť 60 km. V takomto režime neprodukuje žiadne emisie CO2 a je prakticky nehlučný. Po vyčerpaní energie z batérií sa do činnosti uvedie benzínový generátor, ktorý zabezpečí napájanie elektromotora. Aktívne aerodynamické prvky na karosérii štúdie Opel Flextreme GT/E
Kombinovaný akčný rádiu pri úplnom vyčerpaní kapacity akumulátorov a spotrebovaní celej zásoby benzínu je približne 500 km. Prepočítaná priemerná spotreba paliva je pritom iba 1,6 litr. /100 km a úroveň emisií CO2 neprekračuje hodnotu 40 gr./km. Nespornou výhodou pohonu Opel E-REV je možnosť nabíjať batérie aj priamo z domácej elektrickej siete.
Štúdia Flextreme GT/E prekvapí popri svojej ohľaduplnosti voči životnému prostrediu a nízkych prevádzkových nákladoch aj nadštandardným dynamickým potenciálom. S trakčným elektromotorom generujúcim krútiaci moment 370 Nm je schopná zrýchliť na rýchlosť 100 km/h v priebehu necelých deviatich sekúnd a dosiahne najvyššiu rýchlosť cez 200 km/h. 


Zdroj: GM
Foto: GM



Video Opel Flextreme GT/E:
You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

Opel Flextreme GT/E concept
Opel Flextreme GT/E concept
Opel Flextreme GT/E concept
Opel Flextreme GT/E concept
Opel Flextreme GT/E concept
 
Opel Flextreme GT/E concept
Opel Flextreme GT/E concept
Opel Flextreme GT/E concept
Opel Flextreme GT/E concept
Opel Flextreme GT/E concept
 
 
Komentárov
Pridať Nový Vyhľadávanie RSS
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock:
:X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s:!::?::idea::arrow:
 
Prosím zadajte anti-spam kód, ktorý sa nachádza v obrázku.

3.23 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."