Vitajte!    Dnes je 29. 03. 2024 - meniny má Miroslav
Prihlásenie | Registrácia
Bleskovky:   
16.06.2011 Mazda zvoláva do servisov vozidlá Mazda3 predchádzajúcej generácie kvôli problémom so stieračmi >>    07.06.2011 Automobilka Audi dnes oficiálne zahájila výrobu nového kompaktného SUV modelu Q3 >>    01.06.2011 Mercedes-Benz triedy E si od marca 2009 kúpilo už 550 000 zákazníkov >>    30.05.2011 Fiat je novým Top sponzorom národného futbalového tímu Talianska >>    27.05.2011 Od polovice roka 2007 vyrobila Škoda Auto v čínskom závode Shanghai Volkswagen už 500 000 vozidiel Octavia, Fabia a Superb >>   

Z VAŠICH PRÍSPEVKOV

KATALÓG FIRIEM

SLOVNÍK MOTORISTU

  • LDW

    Lane Departure Warning System
    Varovný systém kontrolujúci ...

  • VTEC

    Variable Valve Timing and Lift Electronic Control

  • TVC

    Torque Vectoring Control
    Elektronický systém, ktorý kontroluje ...

  • CDC

    Continuous Damping Control
    Systém elektronickej regulácie charakteristiky ...

  • MPI

    Multi Point Injection
    Technológia viacbodového vstrekovania paliva ...

Zobrazit všetko

POSLEDNÉ KOMENTY

RSS kanál

Úvodná stránka arrow MAGAZÍN arrow Predstavujeme arrow Nový Volkswagen Touareg 2010

Nový Volkswagen Touareg 2010

Napísal Marek Szabados  25.02.2010   Facebook  Zdieľaj na Facebooku

Nový Volkswagen Touareg 2010 V polovici februára Volkswagen predstavil nástupcu svojho športovo-úžitkového modelu Touareg. Nová generácia veľkého SUV z Wolfsburgu prichádza vyzbrojená najmodernejšou technikou a v súlade s aktuálnym trendom ponúkne ako prvý Volkswagen vôbec a zároveň aj ako prvý európsky automobil v tomto segmente modernú hybridnú alternatívu.




V porovnaní s predchodcom je nový Touareg výrazne ľahší a jeho karoséria je napriek tomu zhruba o 5% odolnejšia voči torznému namáhaniu, čím opätovne stanovuje nový štandard vo svojej triede. Prioritou vývoja novinky bolo zníženie celkového aerodynamického odporu vzduchu, čo konštruktéri dosiahli znížením výšky karosérie a dôslednou optimalizáciou dizajnu predných partií s cieľom zmenšiť čelnú plochu. Umožnilo to okrem iného aj štylistické spracovanie s užšou maskou chladiča a priestorovo orientovanými svetlometmi, typické pre súčasné modely Volkswagen. Celková línia novej generácie modelu Touareg pôsobí vďaka už spomínanej menšej výške opticky energickejšie, územčistú siluetu umocňuje pri pohľade z profilu veľký rázvor náprav a na tento typ vozidla až prekvapivo krátke previsy.

Nové proporčné riešenie sa premietlo do zlepšeného priestorového komfortu pasažierov. Cestujúci na zadných sedadlách majú viac miesta v oblasti nôh a vďaka novej možnosti posúvať zadnú lavicu v pozdĺžnom smere o 160 mm, si na nej môžu individuálne upraviť aj sklon operadla. Za príplatok je možné vybaviť automobil tlačidlom ovládaným elektrickým skladaním zadných sedadiel, ktoré umožní pohodlne zvýšiť kapacitu batožinového priestoru zo štandardných 580 litrov až na úctyhodných 1642 litrov. Pocit vzdušnosti v interiéri podporuje rozmerné panoramatické strešné okno, ktoré podľa výrobcu nemá z hľadiska rozmerov v súčasnom segmente športovo-úžitkových vozidiel konkurenta. Posádku chráni v prípade nehody až deväť airbagov. Nový Touareg môže byť vybavený systémom prevencie pred neželaným opustením jazdného pruhu Lane Assist, či alarmom upozorňujúcim na zozadu prichádzajúce vozidlo pri úmyselnom prechádzaní do iného jazdného pruhu Side Assist. Adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) s integrovanou funkciou Front Assist je schopný ubrzdiť automobil v prípade núdze až do úplného zastavenia a na nebezpečnú situáciu upozorňuje pritiahnutím bezpečnostných pásov.
Nový Volkswagen Touareg 2010
V ponuke pohonných jednotiek dostupných pre nastupujúcu generáciu modelu Touareg sa objaví osvedčený turbodiesel 3.0 V6 TDI, ktorý v modernizovanej verzii s parametrami 176 kW (240 k) a 550 Nm spotrebuje v priemere len 7,4 litra nafty na 100 km, čo je o 1,9 litra menej v porovnaní s aktuálne predávaným prevedením. Ešte lepšie je na tom naftový šesťvalec z hľadiska emisií CO2, keď s hodnotou 195 gr./km prekonáva aj súčasný eko variant známy pod označením BlueMotion.
Úplnou novinkou pod kapotou Touarega bude turbodiesel V8 TDI o objeme 4,2 litra, ktorý sa však dostane iba na európske trhy. S najvyšším výkonom 250 kW (340 k) a gigantickým krútiacim momentom 800 Nm vyznieva jeho priemerná spotreba na úrovni 9,1 litr./100 km priam neuveriteľne.
Benzínovým zástupcom bude moderný priamovstrekový agregát V6 3.6 FSI s maximálnym výkonom 206 kW (280 k) a krútiacim momentom 360 Nm, ktorému modernizácia zabezpečila zníženie palivových nárokov až o 2,5 litra, takže aktuálne dokáže v kombinovanom režime udržať svoj apetít pod psychologickou „desaťlitrovou“ hranicou (9,9 litr./100 km).

Motor V6 TSI v novom VW Touareg HybridZ hľadiska pohonu sú však vo Wolfsburgu najviac pyšní na novú hybridnú verziu V6 TSI Hybrid. Ako už z označenia vyplýva, základom hybridného pohonu je kompresorom prepĺňaný vidlicový šesťvalec o objeme 2995 cm3 s priamym vstrekovaním benzínu, produkujúci výkon 245 kW (333 k). Za spaľovacím motorom je ešte pred prevodovkou v spoločnej skrini uložená spojka a elektromotor o výkone 34 kW, ktorý vďaka paralelnému usporiadaniu dokáže odovzdávať krútiaci moment prevodovke súbežne s hlavnou pohonnou jednotkou. Pri vzájomnej súčinnosti oboch agregátov má tak vodič k dispozícii celkový výkon 279 kW (380 k) a krútiaci moment 580 Nm. S osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je dodávaná štandardne aj k ostatným motorom, zrýchľuje nový hybridný Touareg z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,5 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 240 km/h. Jeho priemerná spotreba paliva v kombinovanom režime sa pritom drží na výborných 8,2 litr./100 km a úroveň produkovaných emisií CO2 na kilometer jazdy je len 193 gramov.

Sériovo montovaný pohon všetkých štyroch kolies bol tiež upravený s ohľadom na čo najnižšiu spotrebu pohonných hmôt. Základné verzie novej generácie majú trvalý pohon všetkých kolies so samosvorným medzinápravovým diferenciálom Torsen (4MOTION). Modely V6 TDI môžu byť na želanie vybavené takzvaným „Terénnym paketom“, ktorý obsahuje robustnejšiu rozvodovku, redukčný prevod a 100%-né uzávierky medzinápravového aj zadného diferenciálu (4XMOTION). 

Výroba novej generácie modelu Touareg bude prebiehať v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia, pričom ešte v priebehu marca budú výrobné priestory opúšťať prvé vozidlá súbežne s poslednými kusmi predchádzajúceho modelu. Ku koncu tretieho mesiaca bude výroba pôvodného Touarega definitívne ukončená. Novinka sa stane prvým na Slovensku vyrábaným automobilom s hybridným pohonom. Do predaja bude nový model premiérovo uvedený začiatkom apríla v Nemecku.


Zdroj: Volkswagen AG
Fotky: Volkswagen AG

 


Video Nový Volkswagen Touareg 2010:
You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

Nový Volkswagen Touareg
Nový Volkswagen Touareg
Nový Volkswagen Touareg
Nový Volkswagen Touareg
Nový Volkswagen Touareg
 
Nový Volkswagen Touareg
Nový Volkswagen Touareg
Nový Volkswagen Touareg
Nový Volkswagen Touareg
Nový Volkswagen Touareg
 
 
Komentárov
Pridať Nový Vyhľadávanie RSS
juraj Filipiak   |2010-03-21 22:50:31
novy Tuareg je super cakam kedy sa objavy v predajni v B.B a hned budem nieco riesit
I love new Touareg  - Re:   |2010-03-22 12:24:28
Potichu závidím...
Peter Mikloš  - new Touareg   |2010-06-18 16:57:11
uuuužas.
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock:
:X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s:!::?::idea::arrow:
 
Prosím zadajte anti-spam kód, ktorý sa nachádza v obrázku.

3.23 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."