Citroën Revolte
Automobilka Citroën si dlhodobo buduje renomé novátorského výrobcu, ktorý sa nezdráha zaviezť do sériovej produkcie progresívne a originálne riešenia, či už z oblasti konštrukcie alebo dizajnu. Svoj kreatívny potenciál francúzsky producent s obľubou prezentuje prostredníctvom futuristických automobilových štúdií, ktoré bývajú ozdobou autosalónov.
Najnovším vizionárskym projektom značky Citroën je koncepčná štúdia Revolte. Stelesňuje ideu malého mestského vozidla, ktoré sa s nástrahami prehustených veľkomiest chce vysporiadať odvážnou zmesou luxusu, pokrokových technológií a dynamického potenciálu. 3,68 m dlhú karosériu konceptu Revolte charakterizujú mäkko zaoblené tvary a dynamicky územčistá silueta dosiahnutá pomerom nízkej svetlej výšky, relatívne veľkej šírky 1,73 m a celkovej výšky len 1,35 m. Aj napriek výrazne imidžovému charakteru čerpá Revolte inšpiráciu z vozidla, ktoré sa vo Francúzsku stalo symbolom masového automobilizmu - model 2CV - dobre známy aj pod prezývkou „škaredé káčatko“. Na prvý pohľad možno až nečakanú príbuzenskú väzbu potvrdzujú pri podrobnejšom skúmaní niektoré štylistické prvky a riešenia, konkrétne dizajnérske spracovanie masky chladiča, veľký oblúk spájajúci prahy s dverami a strechou, či vystúpená klenba zadných blatníkov, ale napríklad aj riešenie zhrnovacej strechy. V úplnom protiklade sú potom nadčasové technológie, ktorými koncept Revolte naznačuje možné technické riešenia budúcnosti, ako napríklad sieť fotočlánkov na povrchu jeho karosérie, ktoré sú schopné zásobovať elektrickou energiou interiérové spotrebiče aj v situáciách keď vozidlo stojí, čím odbremeňujú hlavný akumulátor.
Dvere, otvárajúce sa proti sebe, sprístupňujú trojmiestny interiér, v ktorom prevládajú materiály ako čierna brúsená koža, luxusný červený velúr a kontrastne sa lesknúci hliník. Trojmiestne usporiadanie určujú dve agresívne tvarované škrupinové sedadlá pre pasažierov vpredu a originálna pohovka vypĺňajúca priestor vzadu po celej šírke a čiastočne zasahujúca až do priestoru spolujazdca.
Vďaka tomuto riešeniu si môže jeden zadný pasažier pohodlne natiahnuť nohy a vychutnať si nadštandardný priestorový komfort. K pohovke je tiež možné ukotviť detskú sedačku chrbtom ku smeru jazdy. Pohovka súčasne plní aj funkciu schránky, v ktorej sú uložené batérie. Dominantou prístrojového panela je umelecky spracovaná dotyková obrazovka intenzívnej červenej farby, ktorá popri audiovizuálnych úlohách plní aj ventilačnú funkciu.
Bez ohľadu na silnejúci trend plne elektrických pohonov, vsádza Citroën Revolte na hybridný pohonný systém, kombinujúci konvenčný maloobjemový spaľovací motor a elektromotor s dobíjateľnými batériami. Elektromotor je však schopný pracovať v separátnom režime, takže tvorcovia štúdie deklarujú aj možnosť jazdiť s nulovými emisiami a vynikajúcim akustickým komfortom.
Zdroj: Citroën
Fotky: Citroën
Video Citroën Revolte:
Komentárov
Pridať Nový
Vyhľadávanie
RSS
3.23 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."
http://google.is
www łódź adwokat Kancelaria adwokacka usytuowana w centralnej Polsce oferuje skuteczną pomoc ...
kancelaria adwokacka łódź www Kancelaria prawna znajdująca się w stolicy województwa łódz...
okulista szczecin prywatnie lekarze okuliści szczecin
gabinet okulistyczny szczecin okuliści szczecin