Vitajte!    Dnes je 29. 03. 2024 - meniny má Miroslav
Prihlásenie | Registrácia
Bleskovky:   
16.06.2011 Mazda zvoláva do servisov vozidlá Mazda3 predchádzajúcej generácie kvôli problémom so stieračmi >>    07.06.2011 Automobilka Audi dnes oficiálne zahájila výrobu nového kompaktného SUV modelu Q3 >>    01.06.2011 Mercedes-Benz triedy E si od marca 2009 kúpilo už 550 000 zákazníkov >>    30.05.2011 Fiat je novým Top sponzorom národného futbalového tímu Talianska >>    27.05.2011 Od polovice roka 2007 vyrobila Škoda Auto v čínskom závode Shanghai Volkswagen už 500 000 vozidiel Octavia, Fabia a Superb >>   

Z VAŠICH PRÍSPEVKOV

KATALÓG FIRIEM

SLOVNÍK MOTORISTU

  • Lambda Sonda

    Snímač volného kyslíku vo výfukových plynoch
    Prostredníctvom ...

  • AWD

    All wheel drive
    Pohon všetkých kolies

    ...

  • TSI

    Twincharger stratified injection
    Technológia vrstveného priameho vstrekovania ...

  • DSG

    Direct Shift Gearbox
    Dvojspojková automatická prevodovka s ...

  • DISI

    Direct Injection Spark Ignition
    Technológia priameho vstrekovania ...

Zobrazit všetko

POSLEDNÉ KOMENTY

RSS kanál

BMW X5 M, X6 M

Napísal Marek Szabados  19.04.2009   Facebook  Zdieľaj na Facebooku

BMW X5 M, X6 M Športová divízia BMW M Gmbh rozširuje svoju pôsobnosť aj na populárne športovo-úžitkové modely známeho mníchovského automobilového výrobcu. Prvými zástupcami s pohonom všetkých kolies, ktorí prinášajú špičkovú dynamiku, jazdné výkony a športový dizajn, typické pre produkty BMW M, sú modely X5 M a X6 M.





Výnimočný potenciál oboch modelov naznačuje spoločná vizuálna štylistika s rovnako ladeným vzhľadom predných častí, ktorým dominujú rozmerné vstupné vzduchové otvory. Obidve vozidlá majú identickú grafiku kapoty motora, vzduchových vstupov a predných svetiel, prevzatú z BMW X6. Proporčne sa však každý z modelov jednoznačne hlási k svojmu segmentu, praktický formát BMW X5 M reprezentuje filozofiu Sports Activity Vehicle, zatiaľ čo dynamicky stvárnené BMW X6 M zastupuje pre mnohých stále ešte exotickú kategóriu Sports Activity Coupé. Typické znaky BMW M sú dobre viditeľné na zadných partiách. Dva páry koncoviek výfuku, ako jasný prejav sily, vystupujú v oboch prípadoch z pozdĺžneho rebrovania v oblasti zadnej nábehovej zóny, vzdialene pripomínajúcej difúzor. V porovnaní s „civilnými“ verziami modelov BMW X5 a BMW X6 majú M-kové prevedenia značne znížený podiel čiernych plastových komponentov v spodnej časti karosérie. V rámci funkčnosti dizajnu sú predovšetkým zvýraznené tie prvky, ktoré majú zásadný význam pre aerodynamiku a pre prúdenie chladiaceho vzduchu.
Obidva špičkové modely poháňa benzínový motor V8 s prívlastkom M TwinPower Turbo. Vidlicový osemvalec je prvou pohonnou jednotkou na svete, ktorá má spoločný výfukový trakt pre oba rady valcov. Ide o úplne nový konštrukčný princíp, patentovaný automobilkou BMW. Priamo medzi radmi valcov sú umiestnené turbodúchadlá a katalyzátory. Takáto konfigurácia umožnila skrátiť dĺžku potrubí a zväčšiť ich priemer. Vďaka tomu sa podarilo výrazne minimalizovať tlakové straty na strane výfuku aj nasávania. Technológia Twin Scroll Twin Turbo zabezpečuje prívod výfukových plynov samostatne ku každému z turbodúchadiel s plniacim tlakom 1,5 baru a spolu so spomenutou technológiou zdieľaného výfukového potrubia predstavuje najvyššiu možnú efektivitu technológie prepĺňania turbodúchadlom v súčasnosti. Aj vďaka nej poskytuje nový motor spontánne a okamžité reakcie a mimoriadne lineárny priebeh krútiaceho momentu v širokom pracovnom pásme. Pri zdvihovom objeme 4395 cm3 disponuje maximálnym výkonom 408 kW (555 k) pri otáčkach 5750 - 6000/min-1. Najvyšší krútiaci moment 680 Nm je k dispozícii v rozsahu 1500 až 5650 otáčok za minútu.
BMW X5 M, X6 M
Aj pri elitných výkonových parametroch si motor zachováva vysokú efektivitu prevádzky. Prípravu palivovej zmesi zabezpečuje pokrokový systém priameho vstrekovania benzínu High Precision Injection, ktorý je súčasťou súboru BMW Efficient Dynamics. Ďalšími prvkami tohto v poslednom období masívne propagovaného mníchovského receptu na znižovanie negatívnych vplyvov automobilovej prevádzky na životné prostredie sú systém rekuperácie energie vznikajúcej pri brzdení, elektrické palivové čerpadlo aktivované vždy iba podľa potreby, odpájateľný kompresor klimatizácie a presne riadený prietok hydraulickej kvapaliny v systéme na redukciu nakláňania, uvedený po prvý raz v novom BMW radu 7.
Potvrdením športovej orientácie oboch nových M-kových modelov je štandardne dodávaná šesťstupňová automatická prevodovka s funkciou Launch Control pre rozjazd s maximálnou možnou akceleráciou. Je vybavená inovatívnou koncepciou redukcie krútiaceho momentu pomocou prerušenia vstrekovania paliva a zapaľovania na extrémne krátke časové úseky, v okamihoch kedy sa menia prevodové stupne. Špecialitou prevodovky je športový "M" režim, pri ktorom zostáva zaradený prevod aktívny až kým nezasiahne obmedzovač otáčok. Vodič radí prevodové stupne buď voliacou pákou na stredovom tuneli, alebo hliníkovými radiacimi tlačidlami na volante, špecifickými pre BMW M. S automatickou prevodovkou zvládnu BMW X5 M aj X6 M zrýchlenie 0 - 100 km/h už za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h, ale s príplatkovým balíkom "M" môžu výkonné štvorkolky dosiahnuť až 275 km/h. Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu EU sa v oboch prípadoch pohybuje na úrovni 13,9 l/100 km.
 

 

Zdroj: BMW
Fotky: BMW

BMW X6 M, X5 M
BMW X6 M, X5 M
BMW X6 M
BMW X6 M
BMW X6 M
 
BMW X6 M
BMW X6 M
BMW X6 M
BMW V8 M TwinPower Turbo
BMW X5 M
 
BMW X5 M
BMW X5 M
BMW X5 M
BMW X5 M
BMW X5 M
 
 
Komentárov
Pridať Nový Vyhľadávanie RSS
Anonymný   |2009-07-27 22:51:06
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock:
:X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s:!::?::idea::arrow:
 
Prosím zadajte anti-spam kód, ktorý sa nachádza v obrázku.

3.23 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."